טיפול איזון גוף – נפש

מטפלת מוסמכת באיזון גוף-נפש-אנרגיה מסלול ארבע שנתי, מגמת פסיכותרפיה גופנית מכללת רידמן, ישראל (2007)

איזון גופני נפשי עוסק בקשרים שבין האדם לעצמו ובין האדם למרחב שסביבו.

בריאות, סיפוק, אושר, שפע וידע לא יתכנו במלואם ללא מודעות לאותם קשרים.

לאורך כל חיינו אנו עומדים למול מתחים, חוויות לא נעימות וטראומות, אשר יוצרים משקעים בגופנו ותובנות שגויות לגבי עצמנו ושלגבי העולם כולו. בכל אחד ואחת מאיתנו קיימים רגשות ותחושות מודחקים הנובעים מאירועים שחווינו בהיותנו עוברים, תינוקות, ילדים ואף כמבוגרים.

הדחקות אלו הופכות עם השנים לסימפטומים פיסיים, מכאובים ומחלות.

כיצד הופך מצב רגשי או הדחקה לסימפטום פיסי?

כל מדען וחוקר יסכים, כי כל דבר בעולמנו הינו סוג של אנרגיה. חוק פיסיקה בסיסי הינו כי חומר אינו נעלם ואינו נוצר יש מאין.

משתי הנחות יסוד אלו, נבין, כי גם רגשות, טראומות, מחשבות וחוויות הן סוג מסויים של אנרגיה. כאשר אנו מדחיקים, אנו, למעשה, דוחקים את הרגש, המחשבה או התחושה לתוך גופנו מבלי לתת להם ביטוי. אנרגיה זו, אינה נעלמת – כפי שדבר בטבע אינו נעלם – אלא עוברת טרנספורמציה – שינוי – לדבר אחר. אותו דבר הוא בעצם הסימפטום הפיסי, המחלה והכאב שאנו חווים, גם אם איננו יודעים מה המקור שהביא לכך או מה הרגש שעומד בבסיס המצב הפיסי.

כאשר אנו מדחיקים אנו מכווצים את מערכות השרירים ובכך גורמים לשיבוש בזרימתה התקינה של מערכת הדם. כיווצים אלו יוצרים מתחים, כאבים ומחלות גופניות, רגשיות, מנטליות ואנרגטיות. מתחים וכאבים אלו מצטברים במשך השנים מבלי שיש לנו שליטה עליהם ולעיתים אף מבלי שנהיה מודעים אליהם.

השלב שאנו מתעוררים להגיב הוא בד”כ כשמתפרצת מחלה או כאב, ואז אנו פונים לקבלת טיפול סימפטומטי – תרופתי, ניתוחי מבלי להיות ערים לכך שהכאב ו/ או המחלה הנם איתות רב ערך עבורנו על שיבוש כלשהו. אם נאתר את מקורם נגלה שאנו יוצרים את מחלותינו וביכולתנו גם לרפאן ע”י חזרה להווייתנו המקורית והמאוזנת.

טיפול גוף – נפש מטרתו למצוא אותם רגשות, מחשבות, חוויות וטראומות שהודחקו למערכת הפיסית והפכו לסימפטום. לטפל בהם, ובאמצעותם לפתור גם את הבעיה הפיסית.

טיפול גוף – נפש הינו טיפול כוללני – הוליסטי, המתייחס לאדם כאחדות אחת של גוף – נפש – רוח, מתוך הבנה, כי לא ניתן להפריד ביניהם, ולא ניתן לרפא מי מהם מבלי להתייחס לשניים האחרים. לכן טיפול שכזה אינו טיפול סימפטומטי, אלא הוא מרפא ומעלים את הסימפטומים באמצעות טיפול עמוק, המגיע אל המקור והסיבה להיווצרות הקושי, המחלה או הבעיה ומטפל בהם מהשורש.