ראיון עם ליאת שפר בן יעקב מתוך אתר אלטרנטיבלי

ליאת שפר בן יעקב – ראיון מתוך אתר אלטרנטיבלי

רפואה טבעית בדרך שלך. בדיוק

ליאת שפר בן יעקב מחיפה, מטפלת גוף- נפש, למדה מגוון שיטות טיפול בבית הספר רידמן בישראל ואף עברה השתלמויות מקצועיות בארצות הברית, שם התגוררה מספר שנים. כיום היא מציעה את שירותיה לקהל יעד נרחב במיוחד הכולל מתינוקות בני יומם ועד לגיל שיבה ממש.

באיזה שיטה את משתמשת?

“באבחון ובטיפולים אני משתמשת במבחן שרירים, אייפק והילינג. מבחן שרירים זה כלי אבחון מרכזי, אחד מיני רבים שאני משתמשת בו”.

מה הייחוד שלך?

“עבודה ואיזון בין הגוף לנפש. הנחת העבודה היא שקשיים רגשיים יכולים לבוא לידי ביטוי פיסי בסימפטומים או מחלות. היכולת שלי היא לעזור לאדם לרפא את עצמו גם במקומות שבהם הרפואה הקונבנציונאלית נכשלת. אנשים שמגיעים אליי עם בעיות שעל פי הרפואה ‘הרגילה’ אין להם מרפא או כאלו שסובלים במשך שנים וניסו המון שיטות ודרכי טיפול קונבנציונאליות ואלטרנטיביות. הם מגיעים לקליניקה שלי ומוצאים מזור ומרפא תוך זמן קצר יחסית. כבר אחרי מספר טיפולים בודדים הם מוצאים הקלה ומרגישים בשינוי”. 

למי מתאימים הטיפולים שלך?

“אני מטפלת במגוון שיטות הכוללות בין היתר: איזון מערך ערוצי האנרגיה בגוף על ידי אקופרסורה, פרחי באך לאיזון המערכת הרגשית, מערכת ביו-פידבק, קינסיולוגיה, EFT וגם NLP. אני עובדת עם כל הגילאים, החל מתינוקות שסובלים מכאבי בטן ועד למבוגרים מאוד. אחת הלקוחות שהייתה לי לאחרונה היא אישה בת 87 שהבעיה שלה הייתה ורטיגו וסיוטים מעברה הקשה בתקופת השואה. אני מטפלת גם במתבגרים (הסובלים מבעיות שונות על ספקטרום קשב וריכוז) ורגישויות שונות המוציאות את הגוף מאיזון. לעיתים יש נזק נוירולוגי שיכול להצדיק במידה מסוימת שימוש תרופתי ולפעמים – יש ילדים ובני נוער ש’סוחבים’ פחדים וחרדות של האימא מתקופת ההיריון ומתחילת חייהם שניתן לטפל בהם ביעילות רבה גם ללא תרופות שיש להן תופעות לוואי. כנ”ל לגבי ילדים שעוברים טראומה רגשית שגורמת להם לשנות את התנהגותם בצורה גורפת ללא סיבה נראית לעין. היה לי מקרה של ילד שהגיע עם הוריו בגלל בעיות התנהגות קשות. התברר שלפני שנה, קרוב משפחה – נפטר. הילד הגיב ‘בסדר’ כלפי חוץ אבל למעשה הגוף שלו הצביע על טראומה. לאחר מספר מפגשים בהם נתן ביטוי לרחשי ליבו וטופל בהתאם לצרכיו, הוא חזר לאיזון מלא… השימוש במבחן שריר לאבחון הוא שיטה מדויקת להפליא שמוכיחה את עצמה דווקא בגילאים צעירים. גם כשהפציינט צעיר מאוד וכלל לא מודע לתהליך, זה פועל היטב ומהר מאוד ומוכיח שזה לא קשור כלל לאפקט הפסיכולוגי”!

מה הכוונה?

“יש החושבים שאפקט הפלצבו הוא זה שעושה את העבודה אבל זה לא המקרה… הוכחה? בטיפול בתינוקות שסובלים מגזים ובעיות במערכת העיכול, בניגוד לגישה הרווחת לתת לאימא דיאטה מיוחדת, אני עובדת על הרגישות של התינוק עצמו. התהליך מתחיל כאמור במבחן שרירים שמאפשר אבחון מדויק. הרציונל מאחורי השיטה הוא שכאשר יש חומר שמחליש מערכת אחת, נוצרת תגובת שרשרת בה נחלשות מערכות נוספות. כך למשל אלרגיה היא תגובה מוגזמת של מערכת החיסון שבדרך כלל מושפעת ממערכת העיכול ולאחר מכן גם מצטרפות מערכות העצבים והשרירים”.

איך מתבצע מבחן השרירים?

“אדם לא חייב לבוא במגע עם הגורם האלרגני כדי להגיב בדיוק באותה מידה כמו אדם שסובל מפוביות ו’מגיב’ לתופעה גם על ידי תמונה או מילה שמבחינתו – טראומטית. הבדיקה יכולה להתבצע על ידי אמירת המילה או המחשבה שלי על מוצר כזה או אחר. פעולות אלה מאפשרות אבחון קל ולא פולשני”.

כשאת חושבת על חומר מסוים, הגוף של המטופל מגיב? זה נשמע קצת מופרך. לא?

“התשובה לכך היא כזאת: גלים ותדרים מפעילים ופועלים במכשירים שונים בהם אנו משתמשים מידי יום, גם בלי להבין איך בדיוק זה קורה. דוגמאות אחדות ופשוטות הן טלפון, רדיו, פקס, מחשב, ובוודאי טלפונים ניידים. מצד שני, ידוע שספקטרום הריחות והקולות שקולטים בעלי חיים הוא גדול פי כמה וכמה משלנו – בני האדם. זה שאנחנו לא קולטים את זה בחושים שלנו, זה ממש לא אומר שזה לא קיים. אנשים קרובים אחד לשני מעידים לעיתים קרובות על טלפתיה ביניהם ו’צירופי מקרים’ של מישהו שמתקשר בדיוק אחרי שחשבנו עליו או עליה- כל אלה מעידים על קיומו של עולם שלם, למרות שאין אנו מבינים אותו לגמרי”. 

רפואה טבעית בדרך שלך- בדיוק כמו שנכון לך

תקשורת מילולית היא רק חלק קטן מהקשר הנוצר וקיים בין בני האדם. ליאת שפר בן יעקב, יודעת לאבחן את הגורמים האלרגניים המחלישים את הגוף ומציקים לנפש. היתרון החשוב בעבודתה בשיטות שונות של רפואה משלימה הוא התוצאה. העובדות מדברות בעד עצמן, גם אם אין אנו מבינים אותן עד הסוף! ליאת הוציאה ספר דיגיטאלי באנגלית הנמכר ב’אמזון’ ובו טיפים מתובלים בהרבה הומור לזוגיות טובה, מתחילה בימים אלה ממש, תכנית אינטרנטית און ליין בשיתוף עם מכללת “ניו אייג’ אקדמי” בנושאים מגוונים להדרכת מטפלים. בנוסף מציעה ליאת ערכת הרזיה מיוחדת המיועדת למי שרוצה להוריד משקל בדרך רוחנית המבוססת על פענוח ופיצוח הרגלים שליליים, העלאת המודעות ועוד. את התוכנית ניתן יהיה להשיג גם באנגלית והיא תעלה בקרוב באינטרנט.

 לקריאת הראיון באתר אלטרנטיבלי